Quality Board Meeting_25.11.25

25 листопада 2025 року відбулася планове засідання Ради з якості університетів-партнерів Міжнародного проєкту ERASMUS+ “Developing Future Educators’ Digital Competence Through Introducing Robotics into Curriculum” (Грантова угода № 101179514 – EduRob). Зустріч була проведена Мукачівським державним університетом, який відповідає за забезпечення якості проєкту. Основну увагу було приділено затвердженню ключових заходів із забезпечення якості та плануванню подальших кроків щодо їх упровадження. Особливий акцент було зроблено на ролі анкети в оцінюванні того, як відбувся навчальний візит до Естонії. На зустрічі партнери обговорили опції організації наступних зустрічей. Необхідно зазначити, що Міжнародний проєкт ERASMUS+ “Developing Future Educators’ Digital Competence Through Introducing Robotics into Curriculum” має надзвичайно важливе значення для модернізації педагогічної освіти та підвищення якості підготовки майбутніх учителів. Його впровадження допомагає майбутнім педагогам розвивати цифрові та технологічні компетентності, необхідні для результативного викладання в сучасному освітньому середовищі, яке все більше спирається на технологічні інновації. Проєкт створює нові умови для міжнародної співпраці, обміну професійним досвідом і інтеграції робототехніки в освітні програми, що є важливим кроком на шляху до залучення української освіти в європейський освітній простір і зміцнення її конкурентоспроможності.

On November 25, 2025, a scheduled meeting of Quality Board of partner universities of the International ERASMUS+ Project “Developing Future Educators’ Digital Competence Through Introducing Robotics into Curriculum” (Grant Agreement No. 101179514 – EduRob) took place. The meeting was led by Mukachevo State University, which is responsible for the Quality Assurance of the project. The meeting was focused on approving key quality assurance measures and planning the next steps for implementation. Special attention was given to the questionnaire’s role in assessing study visit to Estonia. The partners also discussed the options of the further meetings. It should be noted that the ERASMUS+ Project “Developing Future Educators’ Digital Competence Through Introducing Robotics into Curriculum” is of great importance for the modernization of pedagogical education and improving the quality of future teachers’ training. Its implementation helps future educators develop the digital and technological competencies necessary for effective teaching in a modern educational environment that increasingly relies on technological innovations. The project creates new opportunities for international cooperation, professional exchange, and the integration of robotics into educational programmes, which is an important step toward incorporating Ukrainian education into the European educational space and strengthening its competitiveness.