Завершився навчальний візит до Естонії в рамках проєкту “Посилення психологічної стійкості і благополуччя університетів у (після-) воєнній Україні – BURN (Еразмус +).
Завершився навчальний візит до Естонії, в якому брали участь викладачі МДПУ імені Богдана Хмельницького доцент кафедри психології Остополець І.Ю. та старший викладач Мостова Т.О., а також старший викладач кафедри германської філології та методики викладання германських мов Топалов Є. М. Візит проходив в рамках проєкту “Посилення психологічної стійкості і благополуччя університетів у (після-) воєнній Україні – BURN (Еразмус +).
Перший день роботи (10.03.2025 р.) був дуже насиченим приємними враженнями від Естонії та люб’язності і привітності естонців. Учасники проєкту ознайомилися з особливостями освітнього процесу в Тартуському університеті, зокрема освітніми програмами бакалаврського та магістерського рівнів; відвідали Інститут психології ТУ і послухали зворушливу розповідь про етапи становлення естонської науки і освіти, зокрема її трансформації за часів незалежності цієї країни; отримали цінну інформацію про роботу Психологічного центру,зокрема з підтримки ментального здоров’я і психологічного благополуччя працівників університету. Естонські колеги також поділилися інформацією щодо розробки, організації і проведення курсів підвищення кваліфікації для викладачів.
Наступні дні продовжилася цікава і корисна співпраця з естонськими колегами та знайомство з Тартуським університетом, його аудиторним фондом, сучасною бібліотекою, консультативним центром. Було проведено ознайомчі екскурсії по головному корпусу, учасники проєкту оглянули актового залу (аула), відвідали університетський музей мистецтв.
В цей день естонські колеги представили власний досвід з травмоінформованого підходу надання психологічної допомоги; розказали про командну роботу психологів і психіатрів у супровіді осіб з розладами психіки, депресивними станами, суїцидальними намірами та ін.; обговорювали проблеми психологічної травми і засобів її подолання. Практична частина роботи включала і визначення ролі дисоціацій у терапевтичному процесі; опрацювання структурованої моделі проведення супервізій тощо. Учасники проєкту взяли до власної “скарбнички фахівця” низку цікавих метафор та інтерактивних вправ, а ще – кожен заклад вищої освіти, який є учасником проєкту отримав набори карток і методик для роботи у власному Психологічному центрі.
Завершальна частина навчального візиту включала відвідування Центру підтримки ментального здоров’я Peaasi у Таллінні, знайомство з особливостями надання психологічних послуг для дітей та молоді 12-25 років. Естонські колеги поділилися формами організації роботи, структурою надання послуг, розказали про найбільш затребувані запити клієнтів та амбітні плани на майбутнє.
Незабутні враження учасники проєкту отримали від екскурсії старовинним Таллінном, а ввечері всі були запрошені до Національної опери “Естонія” і подивилися балет “Жизель” у сучасній постановці М. Пінка.
Від імені всіх учасників навчального візиту висловлюємо щиру подяку естонським колегам, організаторам і керівникам проєкту за чудову організацію, змістовні і цікаві заходи та культурно-освітню програму! Час, проведений у Естонії пролетів дуже швидко, а враження від візиту залишиться на все життя.